ניתן להתגונן בזמן רעידות אדמה

שולחן הישרדות

ניתן להתגונן בזמן רעידת אדמה

לאחרונה נשמע רבות המשפט – רעש אדמה הורגש באזור.. והותיר אחריו נזק רב. רעש או רעידת אדמה, היא תופעת טבע גאולוגית המתרחשת בדרך כלל באזורים סמוכים לחיבורים שבין הלוחות הטקטוניים שבקרום כדור הארץ. בזמן רעש האדמה (הקשורה לתופעת נדידת היבשות המתרחשת כל הזמן), משתחרר לחץ בין הלוחות הטקטוניים, ופני הקרקע רועדים. רעש האדמה נמדד לפי עוצמתו בסולמות שונים, כאשר עוצמה של 0-2 בסולם ריכטר נחשבת לרעידת אדמה זעירה וכמעט בלתי מורגשת (המופיעה בסביבות מיליון פעם בשנה ברחבי העולם), ורעש אדמה בעוצמה של 6 ומעלה, נחשב לרעידת אדמה חזקה הגורמת נזק גם באזור הרעידה וגם בסביבתו. רעידות האדמה החזקות ביותר אומנם לא נפוצות בתדירות התרחשותן אך מקובל כי באזורנו, תתרחש אחת למאה שנה רעידת אדמה בעוצמה של יותר מ-6 בסולם ריכטר. בכלל, מאחר וארץ ישראל ממוקמת על מפגש של שני לוחות טקטונים, הקרוי השבר הסורי אפריקני, היא מועדת לרעידות אדמה רבות.

משנות ה-90' אנו מוצאים שינוי עצום בעיצוב המשרד. ב-1986 כשהוקם המפעל, המשרדים היו בעיצוב סטנדרטי (לרוב) של עמדות עבודה (תתפלאו אבל גם לוחות השעם האישיים עוד לא בלטו אז בכל עמדה). שולחנות כתיבה עם שלוש מגירות, ארונות מתכת, אפילו עמדת הקבלה הייתה שולחן כתיבה סטנדרטי וזהה שניצב פשוט בכניסה למשרד. הפער שנוצר בין העיצוב דאז להיום בלתי נתפס. היום לכל משרד יש סגנון עיצוב שונה – חלוקת המרחב, פלטת הצבעים שבה משתמשים הן לקירות והן לריהוט הבית המשרד, נוצר דגש על בניית החלל הציבורי, חדרי ההמתנה,דלפקים, דלפק הקבלה ועמדות הקבלה עברו מהפך ועוד. כמפעל ותיק שהוקם בקו התפר של התקופה, ניצבנו בפני אתגרי השינוי וצברנו ניסיון רב, כולל פיתוח מוצרים מודרניים, ירוקים ובהתאמה אישית.

אספנו עבורכם מספר משתנים שיסייעו לכם בתכנון עיצוב המשרד 

מהנדסים מתריעים לאורך שנים כי ישנו מספר גדול של מבנים מסוכנים בארץ (מבנים שנבנו לפני שנת 1980), שאינם בנויים לפי התקנים המקובלים וצפויים להינזק באופן משמעותי ואפילו לקרוס בזמן רעידת אדמה בינונית עד חזקה. פיקוד העורף, הממונה על המוכנות האזרחית לשעת חירום במדינה, הורה בעבר לתלמידים בבתי הספר, להיכנס מתחת לשולחנות בעת רעידת אדמה. אם זאת, רוב השולחנות שהיו קיימים אז ועד היום במוסדות הציבור, במשרדים ובבתי הספר אינם מיועדים להתמודדות עם רעידת אדמה, שכן הם קורסים תחת משקל כבד המוטח עליהם. נוכח הסכנה למלכודת חיה, שונו ההנחיות של פיקוד העורף וכעת על התלמידים לצאת במהירות של פחות מ-20 שניות, מכותלי בית הספר. מכיוון ומדובר בבתי ספר ובמאות ואלפי תלמידים, חברת א.ד. מירז תעשיות בע"מ מציעה פתרון אחר, אידאלי לבתי הספר – "שולחן הישרדות".

שולחן הישרדות

תוצאותיו של רעש אדמה בעוצמה 7.8 ברחוב בפורטו וייחו באקוודור, 16.04.2016.

"שולחן ההישרדות" הוא שולחן ייחודי שנועד לספק הגנה מרבית ככל הניתן בעת רעידת אדמה. השולחן הישרדות אשר פותח ב"בצלאל" ונרשם כפטנט בינלאומי וכיום הוא מיוצר במפעלים של א.ד. מירז עבור בתי ספר בארץ ובחו"ל. בזכות המבנה הייחודי שלו, קלות משקלו ועיצובו, השולחן הישרדות מתאים למגוון סוגי מבנים והוכח כעמיד לפגיעות של עצמים כבדים עד משקל של טון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד

גם בתקופה זו אנחנו ב-א.ד. מירז- ממשכים להיות איתכם

ניתן להזמין מיטות, שולחנות, כיסאות וארונות למקומות הבידוד של הקורונה.

זמינים בשבילכם כדי שאתם תישארו בבית

שעות הפעילות שלנו הן בימים א'- ה' בין השעות 08:00-16:00

דילוג לתוכן