בין הכיסאות

תדהר

זוכרים את הימים האלו שהייתם יוצאים ליער, גומאים קילומטרים ומניעים את כל שרירי הגוף במלאכת ליקוט פירות ושורשים לארוחת הצהריים? לא? גם אנחנו… המציאות המודרנית והקדמה הטכנולוגית גזרו עלינו צורת התנהלות סטטית למדי ורבים מאתנו מעבירים את יומם בעבודה בישיבה על כיסא.

אבל ישיבה ממושכת על כיסאות לא מיטיבה עם הגוף, הגב והיציבה שלנו, היא מנוונת ויכולה לגרום לבעיות עתידיות.

כנראה שהעולם שלנו לא הולך להשתנות ולא בטוח שנחזור לחטוב עצים בזמן הקרוב ומה שנותר לנו לעשות הוא למזער נזקים להקפיד על ישיבה נכונה ועל בחירת ציוד ישיבה נכון ומתאים.

שולחן ישיבות בבית עסק

אחד הפריטים המשמעותיים ביותר הוא כמובן הכיסא. ההגדרה המקצועית לכיסא שמתוכנן לישיבה נכונה היא כיסא ארגונומי.

אֶרְגּוֹנוֹמְיָה (מיוונית: ארגו = עבודה, נומוס = חוק) או גורמי אנוש, מדע העוסק בחקר הממשק ויחסי הגומלין שבין בני אדם לסביבה, למוצרים הטכנולוגיים ולחלקים אחרים במערכת. (מתוך ויקיפידיה)

ככל שכיסא בעל יותר פונקציות לשינוי והתאמה כך הוא יותר ארגונומי. היות והמודעות כיום לכיסאות ארגונומיים קיימת, ניתן למצוא מגוון כיסאות משוכללים שתוכננו בקפידה על מנת לתמוך ביציבה ובישיבה נכונה, ויכולים להתאים את עצמם לממדי גוף שונים.

איך בוחרים כיסא ארגונומי

אז איך תדעו איך לבחור כיסא ארגונומי, ואם יש לכם כזה אז כיצד נכון להשתמש בו? ריכזנו עבורכם טיפים ומידע שימושי בדיוק עבור השאלות האלו.

  • בבחירת הכיסא בדקו האם יש לו מגוון פונקציות משתנות, המשתנות בהתאם למבנה הגוף שלכם- חשובה ביותר השליטה בגובה הכיסא, בזווית משענת הגב וזוויות משענות הידיים.
  • חשוב שאת מנגנוני התפעול קל יהיה להפעיל ממצב ישיבה.
  • גובה כיסא נכון צריך להיות כזה שמאפשר להניח את כפות הרגליים על הרצפה בצורה ישרה ואמות הידיים מונחות על משענות הידיים בזווית של 90 מעלות. אם גורמות המשענות לעלייה בזווית המרפקים הורידו אותן למטה.
  • משענת הגב צריכה להיות בממשק מלא עם כל הגב, על מנת לאפשר תמיכה לגב התחתון, שבו עמוק בתוך הכיסא.
  • עומק המושב צריך לאפשר מרווח בין המושב לחלקה האחורי של הברך של לפחות ארבע אצבעות.
  • לטובת נוחות בחרו מושב עם קצה קדמי מעוקל כלפי מטה.
  • בחרו בכיסא בעל מרקם בד נוח, נעים, נושם ושאינו מחליק או מרעיש.
  • וודאו כי בסיס הכיסא יציב, רצוי בעל חמש נקודות אחיזה וגלגלים איכותיים בעלי תנועה חלקה שלא ישרטו את הרצפה שלכם.

טיפים לישיבה נכונה

ושלא תטעו ישיבה נכונה אינה נגמרת עם בחירת הכיסא הנכון ויש גם לדעת איך לשבת נכון.

  • כדאי להימנע מהצלבת רגליים, או ישבה ממושכת עם רגליים מתוחות קדימה כדי לאפשר לדם לזרום בחופשיות ולחלק נכון את הלחץ המופעל על נקודות שונות בגוף.
  • ראש וצוואר צריכים להיות זקופים בקו אחיד עם עמוד השדרה.
  • הקפידו על הפסקות, אל תשבו רצוף יותר משעה- קומו, התנועעו קצת, מתחו את הגב, תצעדו, חוץ משמירה על הגב זה חשוב גם לזרימת הדם, ללב וכל מערכת השרירים.

עצבו לעצמיכם עמדת עבודה נוחה, שאתם יכולים להכניס את רגליכם תחת השולחן ושיש לכם מקום לנוע בחופשיות.

מוזמנים להיכנס לקטלוג הכיסאות שלנו ולבחור את הכיסא הנכון עבורכם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן